Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> pergolabygge, hjälp med väggen
          Tåssan
          Inlägg 01-02-2011, 11:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4
          Medlem nr: 26 401

Har tänkt att ge mig på att bygga en fristående enkel pergola, stolpar och överliggare. men hur sjutton gör jag "väggen " så det blir snyggt?! vill inte ha någon insyn på kortändan och en bit på långsidad. stolparna vill jag ha något snabbväxande och "gärna lite medelhav". det är ca 2 meter till husväggen och den är för låg så det går inte att bygga därifrån, utan där får bli en singelgång. kom gärna med ideér jag har kört fast helt..

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ingrids
          Inlägg 01-02-2011, 12:59
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 677
          Medlem nr: 8 727

Jag måste erkänna att jag inte förstår hur pergolan ska vara. Vill du ha en pergola som är som en berså eller en som är som en pelargång? Går singelgången i pergolan och vart leder gången. Om gången och pergolan tar slut i en "vägg", är det tänkt att vara en sittplats där? Hur förhåller sig kort och långändorna du skriver om till huset? För att inte pergolan ska ha väldigt andra proportioner än huset kan du tänka dig lägre stolpar och en överliggare med nock (eller hur jag ska kalla det, högre i mitten som ett tak)?

--------------------
          Trädgården blir aldrig klar, men vissa dar känner jag mig rätt färdig

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-10-2025, 10:08

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon