CITAT (malcolm @ 31-01-2011, 23:48)

Såg en dokumentär på TV4/fakta tidigare ikväll om de tre bombdåden i London 1999, gärningsmannen var vare sig muslim eller tillhörde någon religiös organisation. Han hade placerat ut tre bomber som skadade dussintals människor och dödade tre varav en gravid kvinna så de dödade borde egentligen vara fyra. Denne man, 22 år gammal hade tillhört grupperingar med högerextrimistiska organisationer men gått ur då han inte tyckte sig få några "uppdrag" värdiga honom så han byggde bomber på egen hand och placerade ut dem i invandrartäta kvarter och på en gay-klubb. Han hade lyckats köpa allt materiel i vanlga butiker och knåpat ihop sina djävulsbomber på egen hand och detta vore inte någon omöjlighet i Sverige heller med lite uppfinningsrikedom.
Vet inte riktigt varför jag ser denna typ av program men den mänskliga ondskan fascinerar mig lite fast jag har definitivt inga sådana planer även om jag har den tekniska och praktiska kunskapen för att ådstakomma något liknande.
Vanligt svartkrut lärde våran kemilärare hur man gjorde och det är ju i huvudsak tre varor som vem som helst kan köpa för en billigt peng.