Jag köpte ett från
http://www.hobbydrivhus.se/ förra året. Ett grönt Rosendal 12,5 m2. Jag hade varit och kikat på "live" på ett 1 år gammalt Odla, och tycker att Hobbydrivhuset jag valde var lite mer rejält i bla fastsättningen av plastskivorna i ramen. Sen hur det är med service och eventuella reserdelar i framtiden är ju omöjligt att veta. Det saknader några lister till vårt och de kom snabbt då vi påpekade detta.
Jag tycker inte att det gör något alls att det är plast i sidorna, utan tycker att det blir som min egen lilla koja på gården där jag kan vara ifred. Jag hade också tänkt att bygga ram av lecablock och lägga plattor till golv och odla i krukor, men då vi började gräva hittade vi en jättesten. Vi byggde helt enkelt en "altan" (ca 15 cm över mark), lagom stor till växthuset och lade på en regel (ca 6 cm) och ställde växthuset på.
Jag är jättenöjd. Känns som det blir lite cirkulation underfrån också. Fast min plan att det skulle gå att dra in skottkärra, eftersom det är dubbla dörrar på växthuset, grusades förstås. Lade en jättestor fykantig huggen sten som trappsteg utanför. Det blev jättebra.
Längar efter våren. Sitter och luktar på mina fröpåsar!