CITAT (Monica, Norrbotten zon 5 @ 01-02-2011, 19:51)

Jag lider med dig. Vilken mardröm, och vad jobbigt att börja på ny kula. Jag hoppas du hittar ett växthus du blir nöjd med i alla fall.
Jag har ett Euro serre 16,4 kvm och i det sätter jag alltid på hösten upp två rejäla takstöttor för jag är rädd att taket annars ska rasa in pga snötyngden. Det är två träbjälkar som jag ställer upp mellan golv och taknock och fäster i nocken med beslag.
I morgon ska vi skotta av taket för det är rejält med snö på det nu.
Euro serre 16,4 var mitt första växthus också, alltså det jag hade innan det här. Det stod uppe i stugan. Där satte vi stöttor precis som du, men en vinter rasade det i alla fall, så skotta är nog ett måste med de växthusen. Där kunde vi inte skotta eftersom vi aldrig var där på vintern. Så när vi flyttade till hus så var det första vi byggde det växthuset som rasade nu i vinter, så det kändes som en flashback den dagen vi vaknade och det här hade rasat. Det gör att jag nu är inne på att bygga själv...då kanske det bara är något glas som går sönder och inte hela jäkla stommen om det blir lite snö
CITAT (ogräset @ 31-01-2011, 19:34)

Hejsan!
Det är marmorskivor som ligger på planteringbordet.
Mvh Birgitta
åh, det ser jättefint ut. Det var något jag inte hade tänkt på själv, att man kan använda stenbord. Det måste vara lätt att hålla rent.