Det som Elisabeth skrev, håller jag med om i stort sett det mesta.
När en man/kvinna startar med sina tomma händer och bygger upp något som det blir en efterfrågan om och det hela växer och växer till något stort, så vet personen med sig också hur det var när man inte hade många ören i fickan. Det handlar om kunskap och affärsinne och tillverka det som folk köper, det är gement att bli avudsjuk på en sådan person --- hans framgångar och det han tjänar ihop under resans gång .... inte faasiken ska den personen börja tömma sina privata konton till ett avundsjukt folk!!!::::::
Jag har följd lite i programmen, men inte mer för jag har redan länge sedan fått veta mer om detta och även att han är lite "buttergubbe" till sitt sätt att vara så dömmer det inte honom i affärssammanhang. Jag undrar inte alls att han blir irriterad av allt detta som nu sägs/skrivs om honom.
Finns det någon som tackat att IKEA existerar och att man kan köpa sina möbler i hyffsade priser.?????
Det jag inte fattar (har noll koll i affärsvärlden) är dock det att han har jobbat, inte legat på sofflocket och klagat om allt elände. Istället beundrar jag dessa människor som inte har ärvt mer än ett affäride och sinne för det att de inte ska behålla det de har fått ihop.
Kom på att tänka på en annan person som byggde upp det som nu de flesta åker till --- Ullared Ge-Gos. Det är nog ingen ide att dra mer i detta för min del, men jag beundrar och är glad att några har DET innom sig och kan detta och att ha kunnat känna dessa mer än som ett varumärke. ..Fuchsian ....