CITAT (Gita @ 04-02-2011, 21:01)

Fast ibland blir det jättetråkigt eftersom vissa är så otroligt förutsägbara och helt enkelt vägrar att se den andra sidan av myntet, och alltid dumförklarar den som vågar sig på att ha en annan verklighetsbild.
Ibland kan jag inte (jag ber om ursäkt ) inte låta bli att provocera i sådana fall, för det är ju ganska underhållande när de helt går i taket och absolut inte förstår att jag retas. Fult? Ja,jag vet.
Gita
Du underskattar mig, lilla vän.
Men just i fallet med sjukförsäkringar kommer jag aldrig någonsin att förstå din sida av myntet. Så är det. Jag kommer aldrig någonsin att begripa hur man kan tycka att det är ok att sjuka människor där ingen ifrågasätter sjukdomen utförsäkras. Aldrig kommer jag att begripa det. Jag kommer aldrig att förstå varför en handikappad ska arbeta för sex och femti i timmen och varför döende människor ska leva på socialbidrag. Om du ärligt kan säga att du förstår det, ja, då har jag vunnit min överman vad det gäller att begripa saker.
Det erkänner jag villigt.
Men jag kommer ALDRIG att sluta belysa problemen med dagens sjukförsäkringssystem. Tyvärr kan jag inte använda de reella exempel jag har, så jag fortsätter som jag gjort hittills.