CITAT (Anma @ 05-02-2011, 00:33)

Jamen ger det där rätt till att blunda för fattigdomen i Sverige?
Varför Är det så svårt att erkänna att vi har fattigdom i det här landet? Förklara gärna.
Bara så att det inte uppstår missförstånd. Jag ser mig inte som fattig. Rent ekonomiskt har jag det bättre än minst 50% av Sveriges befolkning, ren uppskattning, för egentligen har jag ingen koll.
Förstår inte heller varför vi ska blunda för det faktumet för vi har ju alltid haft det och fram till mitten av 1900 talet så var den extremt utbredd.
Däremot så undrar jag ibland den här definitionen fattig som används för att jämföra välståndet i olika länder, det är ju nästan så att man använder I lands standard tex hur många som har mobiltelefon eller tillgång till internet som en definition på vilka som i U länder är fattiga. Så då bör ju nästan hela Världen varit fattiga 1980? Man har nog väldigt olika uppfattningar om vad som är rikt och fattigt i Kenya tex, att vara på god fot där kanske inte innebär att man ska ha fem mobiler, tre datorer, satelit-tv, två bilar osv utan helt andra kriterier som den inhemska populationen anser vara skillnaden på rik och fattig.
Sen så anser jag så här efter att ha skrivit detta inlägg att det hör inte hemma i tråden över huvud taget då den handlar om debattteknik:-) Sorry!