CITAT (Najsan @ 29-01-2011, 01:13)

Är det verkligen ingen som vill dela med sig om var ni köpt era underbevattningsmattor som har varit bra.
Jag vill oxå åka på semester...

Ja visst, jag köpte både underlägg 5 st och de mattorna då vi köpte vårt växthus från Willab Garden, sedan skickade jag efter fröer fr. Inpekta och i katalogen såg jag att de sålde bevattningsmattor.
Jag har framme deras matta och det står på den att ----- RainMat Waters your plants for 14 - 21 days, while you are away.
Sedan står det att inte lägga lådorna med mattan i direkt solljus. Rör inte den plattan sen du först fyllt på vatten när du lägger dina krukor uppepå.
Nu får nån annan "översätta" , man kan fylla med vatten ända till 4 pints. Oki oki - hittade det --- 4liter,
Mattans storlek är 56 - 40 cm.
Denna matta verkar kunna suga upp såpass mycket vatten, det gjorde inte dom fr. Willab Garden.
Låt mattan suga upp och svälla innan du lägger krukorna på.
Vi åker till Tyskland lite senare och där fanns pallgångs lådor med underliggande del för att fylla på vatten därifrån. Vi behöver nya, så sådana ska det bli.
Det finns massa fiffiga grejer där som vi inte har här ---- håller korpluggarna öppna, trots alla bilhandlare som maken tänker besöka.
Men jag rekommenterar dessa bevattningsmattor, även att vi är det mesta hemma under sommaren, men har tänkt segla mera och övernatta, så då kan man lämna växterna några dygn. ...Fuchsian .....