Hej du,
Jag stavar visst som en kratta, balkonglådor var det rätta ordet. Ju de finns i Tyskland och jag har sett dom på Garten Center och sen var det en stor byggfirma som finns överallt där nere, kommer inte på namnet på den ...... Bauhaus ......poletten ramlade ner!! Du kan googla om du hittar något genom det och jag kommer nog fota dom när vi åker ner för att kunna visa hur och vilka olika det finns.
Dom balkonglådorna är djupare, men inte klumpiga, de innehar ju den vattenreservdelen undest. Det finns sådana krukor i de flesta former och storlekar som man bara vill ha ......
Jag har bilder fr. det hotellet vi brukar övernatta där nere för de har så fina blomlådor av trä utanpå och sen en långsida med håligheter för klkängväxter. Dessa står på 4 ben och är flyttbara och de är faktiskt snygga. På somrartid har de dom som skydd ute för dem som vill ha sin fika/mat ute. Hittade dom bilderna igår när jag kollade igenom mina brända CD-bilder och la undan den för att kunna lägga de på min trädgårsalbum när jag nu kommer så långt med det hela. .... Fuchsian .....
|