Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> odla olika gurkor
          asali
          Inlägg 20-01-2011, 20:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 151
          Medlem nr: 30 105

I år tänkte jag odla gurka i ett slags minidrivhus i stället för längs väggen. Jag tänkte prova att odla i en pallkrage och lägga glasrutor uppepå, så gjorde alltid min mormor. Där tänkte jag sätta djungelgurka men nu undrar jag om man kanske kan sätta slanggurka el äppelgurka tillsammans med den el befruktar dom då varandra och så blir de kanske ingenting? Vad tror ni?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Vignir
          Inlägg 06-02-2011, 22:51
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 19
          Medlem nr: 28 923

Jag hade gurka i odlingslåda förra året, hade sju st i en låda. Det gick bra och vi är en stor familj, 6personer, och vi köpte inte gurka förrän långt in på hösten. Underbart goda att äta som de var. Jorden var välbrunnen stallgödsel så den var nog mycket näringsrik, gödslade dessutom i slutet av sommaren.
          skall absoulut göra om detta i sommar.
          sådde inne och planterade ut under fiberduk när temperaturen tillät.

Citera
          Christa
          Inlägg 08-02-2011, 08:26
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

CITAT (Vignir @ 06-02-2011, 22:51) *
          Jag hade gurka i odlingslåda förra året, hade sju st i en låda. Det gick bra och vi är en stor familj, 6personer, och vi köpte inte gurka förrän långt in på hösten. Underbart goda att äta som de var. Jorden var välbrunnen stallgödsel så den var nog mycket näringsrik, gödslade dessutom i slutet av sommaren.
          skall absoulut göra om detta i sommar.
          sådde inne och planterade ut under fiberduk när temperaturen tillät.

Om du med låda menar en pallkrage så är det ju intressant. Hade du flera kragar ovanpå varandra så att det blev en stor jordvolym? Jag har i och för sig provat med 3 kragar ovanpå varandra men hade gödlad jord.

Menar du att du satte dom direkt i ren gödsel? Att det är lätt att misslyckas när man har många i en pallkrage beror ju på att plantorna då får för lite näring så jag förstår ju i så fall varför det funkade för dig. Det svåra är dock att veta var gränsen går för när det blir för mycket näring.

Hur många år hade gödseln brunnit? Hade den legat under bar himmel?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 02:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon