Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hur lång är egentligen en 25-meters simbassäng?
          Berith
          Inlägg 08-02-2011, 08:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Jag har lärt mej att om man kör i 90 km/tim så förflyttar man sej 25 meter i sekunden. Jag har också lärt mej att om bilen framför bromsar så tar det ca 1 sekund att reagera innan man själv bromsar. Ligger man då närmare än 25 meter så hamnar man ju i baksätet på bilen framför. Ganska obekvämt för båda skulle jag tro. Likt förbenat så ligger många bilar bakom mycket närmare än 25 meter.

Och om bilen bakom kör om och kör in närmare än samma 25 meter så är det ju plötsligt jag som ligger för nära bilen framför! nono.gif

Såg ett inslag på TV för ett tag sen där polisen var ute och bötfällde förare som inte höll avståndet. Tre-sekunders-regeln heter det väl? I det inslaget fick till och med polisbilen besök i baksätet av en som inte höll rätt avstånd... wink.gif

Nu när vädret och väglaget är minst sagt opålitligt tycker jag det är ännu viktigare att tänka på att hålla avståndet. Vad tycker ni?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          AndersKbg
          Inlägg 09-02-2011, 00:55
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 588
          Medlem nr: 17 454

Självklart ska man hålla avstånd.
          Ligger man närmare än en sekund efter så ligger körkortet i farozonen.
          Med rätta.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 05:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon