CITAT (emmas matte @ 11-02-2011, 12:50)

Min sambo dog för 4 månader sedan och Jag är glad att jag har de vänner som jag har, fick tillochmed kramar i affären av hans före detta jobbarkompis. Men om det är en kompis eller nära släkting som går bort, kanske dina vänner inte begriper att du sörjer så. det är så många resonerar. De
tror att det inte gör så ont då.
Emmas matte,
Sån tur du har trots det svåra som du fick gå igenom. Det lättar din vardag att några bryr sig om dig .....
Till Motti skulle jag vilja säga att en långvarig kär kompis är lika svår förlust då det händer än det är en i familjen. Svaret finns att få om du, Motti ringer till dina kompissar och talar klarspråk med hur du känner det. Som Emmas matte tänker att det var ju en väninna, men hallå, det gör lika ont då det händer. Sorg är sorg och det går inte mäta dess längd och jämföra med något annat.
Min bästis dog 3 år sedan på alla hjärtans dag, helt hastigt. Nog var det jobbigt och jag hade inte så mycket stöd av mina andra väninnor just då. Det gällde att orka igenom det, men det svider än. Jag har ju min man som umgicks med hennes man, så vi 4 träffades ofta. Ingen har ersatt den tomheten som det blev efter henne.
Sorgen tar sin tid att bearbeta, ensam eller med stöd, men det kommer att ljusna men den tiden är indivituell. ...Fuchsian .....
Redigerat av fuchsian: 11-02-2011, 13:21