Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Hjälp med hönshus
          Molngrabb
          Inlägg 26-01-2011, 21:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 100
          Medlem nr: 17 416

Efter ett par månader av att idéen om höns har växa så har jag och flickvän beslutat oss för att köpa. smile.gif
          Det jag här i denna tråd vill veta är hur jag bör bygga mitt hönshus och gärna få se hur ni har byggt era.
          Jag har beställt två böcker som handlar om att ha höns; "Höns i trädgård" av Karin Neuschütz och "Börja med höns" av Anette Sievers. I den förstnämnda ska det finnas lite tips på hur man kan bygga.

Vad bör jag tänka på när jag ska bygga? Isolering av rede eller inte? Jag har en idé om en grundram på antingen 3x2m eller 4x2 m och jag ska ha 4 hönor. Jag vet att det enligt jordbruksverket kan gå in ca 7 höns per kvadratmeter men jag vill ge mina lite plats. smile.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Molngrabb
          Inlägg 16-02-2011, 09:50
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 100
          Medlem nr: 17 416

"Höns i trädgård" av Karin Neuschütz och "Börja med höns" av Anette Sievers är hemma. Tyvärr så blir det, på grunda av olika anledningar, inget hönsprojekt förrän nästa år så jag låter tråden ligga vilade så länge. Givetvis så mottages alla praktiska tips med stor tacksamhet. smile.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-07-2025, 05:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon