Motti,
Hoppas att det börjar lätta något. Du minns ju era fina och roliga stunder ihop så håll fast vid dem. Efter begravningen kommer det nog lägga sig något mera och du kan ta in mer av det goda. Sorgen får du gå igenom så gott du kan, även att de som du väntade på inte hörde av sig, så kan de kanske börja återkomma när det hela är över.
Var inte ledsen eller för besviken för alla reagerar olika och de flesta vill inte ta till sig sorg för det är något som i vårt samhälle får man så gott att klara av sig själv. Tur att du får hjälp av dina nyare vänner och jag tror att de har lättare för detta som hänt dig än de äldre vännerna har, för de har ju känslomässiga band till dig och har det kanske jobbigare med det hela.
Det är faktiskt rätt så få i dagens läge som har så mycket empati att det kan dela med sig. Det verkar ha blivit som en bristvara. Du har det och jag vet hur det känns och du har nog läst det jag skrivit innan till dig just om detta att finnas till --- det är ju så enkelt när man har ett sinnelag för det, men de flesta vet inte om det.
Många tröstekramar till dig och jag följer vid sidan om hur det går med dig, så du kan ta mina tankar och min empati emot trots att vi inte känner varandra och i nuläge behövs det inte heller för det jag skriver, det menar jag också. ...

.. Fuchsian ....