CITAT (Huggorm @ 16-02-2011, 21:59)

Ja, dom anpassar hela tiden bränsleskatterna så inget bränsle skall bli riktigt lönsamt att välja mellan. Förr var ju som sagt dieseln billig, för då var det bara stora, tunga bilar som hade dieselmotor, och de fick då väldigt hög skatt i stället. Men när även småbilar började få dieselmotor blev dom tvungna att göra om reglerna. för naturens skull förstås, med den som ursäkt kan de styra och ställa som de vill...
Det var det jag skrev om längre upp, när Etanolen blev poppis så steg priset där, Dieseln likaså och blir gasen nästa stora så kommer det snart vara lika dyrt med en gasbil. Sen måste man ju räkna in tex skatter(dyrare på Diesel) och servicekostnader(dyrare på Biofuel bilar) och inte bara förlita sig på vad de drar i milen. Jag som kör i genomsnitt 1500 mil om året tjänar inte på att välja Diesel för då bör man köra minst 2500-3000 mil innan det går jämnt upp.