CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-02-2011, 10:14)

Christa du oroar dig alldeles för mycket för allt. Du måste också tillåter dig att leva emellanåt.
Som jag skrev tidigare här, så är jag född och uppvuxen nere i alptrakterna. Vi plockade som barn hinkvis smultron och även mycket svamp. Och jag lever fortfarande.
Sen tror jag att man inte kan bara skylla på dom insmugglade hundar. Tusentals svenskar åker varje år ner till kontinenten och har sina hundar med sig. Tror ni att alla avmaskar sina hundar innan hemresan igen?
Och sedan har vi turister här.
Om jag bara tittar på all husbilsresande så finns i 2 av 3 bilar idag en hund.
Visst är det sorgligt men man skall inte försöka att skapa panik nu här
Elisabeth
Det där med oro är en svår fråga. Kom på idag att min sambo och jag i höstas åt massor av lingon direkt från riset ungefär två mil från den funna räven. Det var ovanligt mycket rävskit på lingonkullen och jag plockade inte närmare än någon halvmeter i alla fall men äggen kan kanske finna på fler ställen. Skulle vara intressant att höra vad ni andra tänker kring det. Skall jag bara hoppas att jag inte blev smittad eller fråga om man på ett tidigt stadium kan avmaska människor också.
Det var när vi tittade på gården vid kraftledningen som jag berättade om i forumet. Vi tog en tur i skogen för att se på terrängen.
Var dvärgbandmasken mycket spridd där du bodde Elisabeth?