CITAT (*Stintan* @ 18-02-2011, 19:45)

Arbetar man så har man en inkomst och du har ju ett flertal gånger berättat att du inte tar betalt så hur ska du ha det egentligen.
Folk som stjäl finns det överallt tyvärr men det kan du väl starta en egen tråd om ifall du har behov av att diskutera den problematiken.
Hur, när, om jag arbetar hör inte till denna tråd, inte heller hur det finansieras/beskattas eller hur som det egentligen är --- har noll koll --- sköts av vårt bolag, troligen, men har inte haft intresse av dessa saker helt enkelt. Jag gör det jag vill och ser till att de behövande (inte nyfikna) får sitt.
Nån tråd startar jag inte, men det som jag nämnde finns hos de fattiga och de rika, ett annat sätt än socialen, kanske, har inte frågat om det. .Fuchsian....
CITAT (Motti @ 18-02-2011, 23:34)

Jag har väldigt svårt att köpa det där med "fattig" att man kan ha väldigt små medel det förstår jag men för mig är fattig när man inte har mat på bordet och ingen i Sverige behöver svälta i dag.Att barn inte har dator nyaste kläderna mobil osv är ju inte svält eller fattigdom,tror många av oss här har varit mindre bemedlade men ingen av oss har svultit.allt handlar om hur du förvaltar de pengar du tjänar eller får i bidrag.vi svenskar överkonsumerar och skaffar en massa skit som vi inte behöver,vi levde på en lön när vi byggde hus jag var hemma hos barnen men man får rätta mun efter matsäck man kan inta både ha kakan och äta den .Varför försvinner det alltid en massa tex här på odla när jag skriver ,nu orkar jag inte skriva om allt igen

Motti,
Du är inte ensam om att texten "försvinner", det har med andra saker att göra, har jag märkt för min egen del. Därför skriver jag inte mer än nöden kräver eller låter bli. .... Fuchsian ....