CITAT (gnon49 @ 19-02-2011, 17:16)

Har för mig att ordet hänsyn förekom flitigt i körkortboken. Till barn, till fotgängare, till andra trafikanter.
I trafiken skiljer man inte på folk o folk. Försök muta en polis, det går bara inte.
Visst kan ibland reta sig på fartgränser men vadå, jag får rätta mig efter vad som gäller, och inte stifta egna
regler hur jag skall bete mig i trafiken. När man var ung o grön trodde man att man ägde vägen men som väl var mognade man när åren gick. unga förare är ju trots allt mer olycksdrabbade än äldre erfarna förare.
Jodå, när jag var 18 bast tutade även jag på fotgängare som gick över vägen ibland. Tänk vad omogen man var.
Ju jag håller med dig om att man ibland inte tänker alls att det finns folk som helt saknar humor eller fattar noll om man driver med dom. Jag mutar inga poliser, vägrar bara skriva på böten och sen sköter maken resten. Då är det inte min sak längre vad som händer med den böteslappen.
Mitt liv räddades av den stora mercan, en liten bil med en älg hade nog mosat oss båda, men älgen blev väl skjuten efteråt av polisen för den fick sina skador. Polisen sade till mig att jag hade varit död i en mindre bil. Därför har maken alltid försett mig med stora bilar, antagligen vill han väl inte bli av med mig?!? ....
Visst kan det vara roligt att skrämma en som bara stiger fram utan att se sig om, då känner jag det befogad att visa att personen kanske kan bli påkört om h#n inte ser sig om. som yngre gjorde man ju sånt på flit och inte tala om utomlands.
Så många gånger som jag har kört härifrån till Italien själv och till England och inte tala om alla resor i bil i USA som vi har bytt om att köra, så jag brukar köra ungefär 3-4 000 mil per år, även mer under en period, så det blir en del och endast en olycka på över 30 år, så det är jag det.
Även jag var rädd när vår dotter började köra bil, men hon fick en s-klass merca 500 som var lite begagnad att börja med ifall hon skulle krocka men det har gått bra och numera köper hon sina bilar själv, modell större förståss. ---- Fuchsian .....