|
skånepåg
19-02-2011, 10:44
Inga från Närke
19-02-2011, 11:06
Att få böter när man kör för nära visste jag inte men det är mycket bra tycker jag. Ibland har man bilar nästan in i bagaget och samma att de svänger in mitt framför vid omkörningar m.m.
Det är bara syna att det inte älls fler än det gör för alla trafikförseelser.
Huggorm
19-02-2011, 11:40
Men det räcker inte att ha lagar, man måste ju se till att de efterlevs också. Och nu när man bytt ut de flesta trafikpoliser mot fartkameror blir det svårt att ta annat än fortkörare.
Bengalow
19-02-2011, 11:43
kameror ja, OCH polishelikoptrar. Bra!!!
andersen
19-02-2011, 11:51
CITAT (Huggorm @ 19-02-2011, 11:40)  Och nu när man bytt ut de flesta trafikpoliser mot fartkameror blir det svårt att ta annat än fortkörare. Har man? källa på det?
*Stintan*
19-02-2011, 11:55
Skulle kunna bli ett stort tillskott till statskassan om det jagades trafiksyndare istället för sjukskrivna!
theseraphim
19-02-2011, 12:10
CITAT (*Stintan* @ 19-02-2011, 11:55)  Skulle kunna bli ett stort tillskott till statskassan om det jagades trafiksyndare istället för sjukskrivna! Tyvärr så är det väl fortfarande en hel del trafiksyndare som väljer att överklaga på plats vilket många gånger gör att det inte händer något för det kostar mer att utreda än att lägga ner i brist på bevis. Sen kan man ju alltid hävda att man behöver körkortet i jobbet vilket också brukar innebära att man får behålla det.
fuchsian
19-02-2011, 12:18
Det räcker att inte skriva på sina fortkörningsböter på plats och sen överklaga/ha en kompis i toppen, så slipper man böter. Men för det mesta har man ju en farthållare i sin bil som man använder bekvämt vid längre sträckor, inga beskymmer att man kör för fort då. ... ..... Fuchsian .....
*Stintan*
19-02-2011, 12:26
Så det är OK att vara trafiksyndare då tycker ni?
fuchsian
19-02-2011, 12:33
Nej ted tycker jag inte men det är lätt att missa hastighetstavlorna, så man använder sig av en hastighetsmätare, den kör ju utan vidare i den hastigheten man lagt den till. Jag har förmågan att köra för fort, farten känns ju inte i större bilarna, utan man glider lika bra i 70 som i 170 ..... Men om en nitiskt polis visar sin nuna så har man ju andra alternativ, inget annat. ....Fuchsian .....
Huggorm
19-02-2011, 12:36
CITAT (fuchsian @ 19-02-2011, 12:33)  Nej ted tycker jag inte men det är lätt att missa hastighetstavlorna, så man använder sig av en hastighetsmätare, den kör ju utan vidare i den hastigheten man lagt den till. Men om en nitiskt polis visar sin nuna så har man ju andra alternativ, inget annat. ....Fuchsian ..... Man kör vidare i olagligt hög hastighet, och inte någon enda person har ont av det. Då kan man börja fundera på om hastighetsgränserna verkligen är motiverade?
malcolm
19-02-2011, 12:36
Numera har polisen kameror i sina bilar så de filmar överträdelserna, svårt att slingra sig undan då. Jag blev själv stoppad för drygt ett år sedan då jag missat en stoppskylt pga. att det var litre stökigt på platsen då man höll på med ett vägarbete och mittrefugen var uppgrävd. Fick se videon inne i polisbilen och blev 2500 kr fattigare fast fick behålla körkortet men hade det varit ett rödljus hade det blivit indraget en månad.
*Stintan*
19-02-2011, 12:42
Hyckleri, men jag är inte förvånad att somliga tycker sig ha rätt att stå över lagen.
Visst var det lättare att hålla hasigheten förr i tiden. Mina två första bilar var en mini och en folka. Det hördes när man kom upp i hastighet. Dagens bilar är så tysta att det är alltför lätt att överskrida gällande hastighet. Kommer ofta på mig med att ligga över vad som är tillåtet. Det bara händer eftersom vägljud o annat är så väl dämpade i dagens bilar. Men blåköra skulla jag aldrig göra.
Huggorm
19-02-2011, 12:48
Det konstiga är att i takt med att bilarna blir säkrare sänks hastighetsgränserna. Vart finns logiken i det?
malcolm
19-02-2011, 12:54
CITAT (Huggorm @ 19-02-2011, 12:48)  Det konstiga är att i takt med att bilarna blir säkrare sänks hastighetsgränserna. Vart finns logiken i det? Människans reaktionförmåga har dock inte ändrats sedan bilens inträde på våra vägar.
Huggorm
19-02-2011, 12:58
CITAT (malcolm @ 19-02-2011, 12:54)  Människans reaktionförmåga har dock inte ändrats sedan bilens inträde på våra vägar. Visserligen, men allt runt omkring har förbättrats så bromssträckor och undanmanövrar går ändå fortare idag
*Stintan*
19-02-2011, 13:02
CITAT (Huggorm @ 19-02-2011, 12:58)  Visserligen, men allt runt omkring har förbättrats så bromssträckor och undanmanövrar går ändå fortare idag Varför inträffar det då så mycket bilolyckor?
Huggorm
19-02-2011, 13:06
CITAT (*Stintan* @ 19-02-2011, 13:02)  Varför inträffar det då så mycket bilolyckor? Hur stor andel av bilolyckorna har en förare påverkad av alkohol eller droger? Börja med att räkna bort dessa. Sedan kan du räkna bort alla där bilen har sommardäck i vinterväglag, där föraren pratar i telefon, där föraren somnar och liknande. Sedan ser man att risken för en frisk och vaken förare i en bra bil är väldigt liten.
malcolm
19-02-2011, 13:35
CITAT (Huggorm @ 19-02-2011, 13:06)  Hur stor andel av bilolyckorna har en förare påverkad av alkohol eller droger? Börja med att räkna bort dessa. Sedan kan du räkna bort alla där bilen har sommardäck i vinterväglag, där föraren pratar i telefon, där föraren somnar och liknande. Sedan ser man att risken för en frisk och vaken förare i en bra bil är väldigt liten. De du räknar upp har inget att göra i trafiken överhuvud taget och tvärr är det dessa som är överrepresenterade i olycksstatistiken, det lär vara 15% av befolkningen som står för 50% av olyckorna. Visst har hårdare regler vad det gäller hastighetsbegränsningar etc. gett resultat, vi har aldrig haft så få dödade i trafiken som nu trots att det är fler bilar än någonsin. Vill man läsa mer statistik kan man gå in på denna sida. http://korkortonline.se/teori/olyckor/
fuchsian
19-02-2011, 13:45
CITAT (Huggorm @ 19-02-2011, 12:48)  Det konstiga är att i takt med att bilarna blir säkrare sänks hastighetsgränserna. Vart finns logiken i det? Det kan hända att det finns så mycket datoricerande, till o med i ratten att hålla reda på så de nya bilarna är ett helt vetenskap innan man lärt sig sin bil, inte tal om att den parkerar sig självt och sen en annan dag har man fått ta en annan av bilarna, så för mig räcker att lära mig först en bil i taget. Jag vet inte om logik i detta, men det kan bli rätt så komplicerat ..... Fuchsian .....
*Stintan*
19-02-2011, 13:46
CITAT (Huggorm @ 19-02-2011, 13:06)  Hur stor andel av bilolyckorna har en förare påverkad av alkohol eller droger? Börja med att räkna bort dessa. Sedan kan du räkna bort alla där bilen har sommardäck i vinterväglag, där föraren pratar i telefon, där föraren somnar och liknande. Sedan ser man att risken för en frisk och vaken förare i en bra bil är väldigt liten. Det går tyvärr inte att räkna bort alla dessa du räknar upp hur gärna man än vill och därför spelar det ingen roll hur bra och modern bilen är. Dessutom finns det en massa både friska och vakna bilförare som inte borde få ha körkort. Hur bra bilförare du än är och hur bra bil du än har så finns tyvärr dårarna på vägen också och därför behövs det hastighetsbegränsningar även om man kan tycka att dom är lite märkligt satta på vissa vägar.
Även en säker bil blir skrot om olyckan är framme och hastigheten är hög. Det är väl i dom lägre hastigheterna som säkerhetssystemen i bilen gör mest nytta. Vår kropp klarar ju inte vilka påfrestningar som helst.
Chamomille
19-02-2011, 13:49
CITAT (*Stintan* @ 19-02-2011, 11:55)  Skulle kunna bli ett stort tillskott till statskassan om det jagades trafiksyndare istället för sjukskrivna!
fuchsian
19-02-2011, 13:51
CITAT (*Stintan* @ 19-02-2011, 12:42)  Hyckleri, men jag är inte förvånad att somliga tycker sig ha rätt att stå över lagen. Det gäller att utnjyttja lagen, inte stå över den, men det kanske låter så om man är så himla petnoga och nitiskt person. När en sån går över övergångsstället så är det rätt skoj att gasa på lite och se hur den personen som gick näsan i vädret hoppar till ....  ...Fuchsian... Livet är det man gör det till och jag vill ha roligt och ha det gott.
Huggorm
19-02-2011, 13:56
CITAT (*Stintan* @ 19-02-2011, 13:46)  Det går tyvärr inte att räkna bort alla dessa du räknar upp hur gärna man än vill och därför spelar det ingen roll hur bra och modern bilen är. Dessutom finns det en massa både friska och vakna bilförare som inte borde få ha körkort. Hur bra bilförare du än är och hur bra bil du än har så finns tyvärr dårarna på vägen också och därför behövs det hastighetsbegränsningar även om man kan tycka att dom är lite märkligt satta på vissa vägar. Tror du att dårarna bryr sig om hastightesgränserna? Det gör ju inte ens jag. Jag har haft körkort sedan 1999, och sedan dess har jag kört för fort konstant. Här i landet har jag åkt fast en enda gång, och det var år 2001. I praktiken är det fri hastighet på vägarna, om man bara håller ögonen öppna för polisbilar och kameror
fuchsian
19-02-2011, 14:04
Håller med dig Huggorm,
Gillar att dra på men har också ögonen med att kolla att jag får vara ifred. Om det är fritt och man inte tokkör i stan med massor av folk, så vaddå? Det är väl upp till mig själv. Gillar skarpt på autobahn, och då går det fort. Då hänger inte maken med i sin bil. .... Fuchsian .....
*Stintan*
19-02-2011, 14:18
CITAT (fuchsian @ 19-02-2011, 13:51)  Det gäller att utnjyttja lagen, inte stå över den, men det kanske låter så om man är så himla petnoga och nitiskt person. När en sån går över övergångsstället så är det rätt skoj att gasa på lite och se hur den personen som gick näsan i vädret hoppar till ....  ...Fuchsian... Livet är det man gör det till och jag vill ha roligt och ha det gott. Det där är inte ens värt att kommentera  Hur många bilar är det du har du kraschat? Inte bara en vad jag förstår.
*Stintan*
19-02-2011, 14:30
CITAT (Huggorm @ 19-02-2011, 13:56)  Tror du att dårarna bryr sig om hastightesgränserna? Det gör ju inte ens jag. Jag har haft körkort sedan 1999, och sedan dess har jag kört för fort konstant. Här i landet har jag åkt fast en enda gång, och det var år 2001. I praktiken är det fri hastighet på vägarna, om man bara håller ögonen öppna för polisbilar och kameror Jag har haft bil och kört omkring 5000 mil om året i snart 50 år men har aldrig åkt fast för fortkörning. Har väl ibland kört lite för fort men inte konstant och aldrig mycket över tillåten hastighet. Man tjänar ju inte många minuter i tid räknat. I mina ögon är de som konstant kör för fort lika mycket trafikdårar som mobilpratarna och dom som kör med sommardäck i vinterväglag.
Blomstertanten
19-02-2011, 15:01
CITAT (fuchsian @ 19-02-2011, 13:51)  Det gäller att utnjyttja lagen, inte stå över den, men det kanske låter så om man är så himla petnoga och nitiskt person. När en sån går över övergångsstället så är det rätt skoj att gasa på lite och se hur den personen som gick näsan i vädret hoppar till ....  ...Fuchsian... Livet är det man gör det till och jag vill ha roligt och ha det gott. Regler och lagar ska tydligen bara gälla vissa enligt dej! Att du ens har mage att klaga över att vissa fuskar med bidrag eller lever på det sociala och sen tycka att det är ok, och till o med roligt, att du själv utnyttjar dina sk. kontakter med några så kallade höjdare! FY FAN !!!!!
Har ni som mer eller mindre konstant kör för fort, tänkt på att ni faktiskt är brottslingar? Kriminella?
andersen
19-02-2011, 15:36
Så som jag uppfattar endel i den här tråden, så borde ni lämna in erat körkort, hastighetsbegränsningen är ju en övregräns på vilken hastighet som är tillåten, tänk på det!
Huggorm
19-02-2011, 15:44
Som en av få medborgare har jag valt att själv tänka, och det är lätt att inse att vissa lagar inte är motiverade. Hastighetsgränserna till exempel, det sägs att de är för att förhindra olyckor, men jag är ganska säker på att det är för att begränsa kostnader för vägbyggen. En väg anpassad för 70km/h är helt enkelt billigare att bygga och underhålla än en för 90km/h.
Dessutom är det idiotiskt med en bestämd hastighetsgräns för alla bilister. Jag som är 30 har mycket bättre syn och snabbare reaktioner än en som är 80, ändå får jag inte köra fortare. En modern bil är många gånger säkrare än en veteranbil, ändå är begränsningen samma. En mercedes S-klass är en betydligt säkrare bil i 120km/h än en smart är i 100km/h. Hastighetsgränserna borde sättas individuellt, och vara ett resultat av hur bra man presterar i tester, samt vad man kör för bil.
malcolm
19-02-2011, 15:57
CITAT (Huggorm @ 19-02-2011, 13:56)  Tror du att dårarna bryr sig om hastightesgränserna? Det gör ju inte ens jag. Jag har haft körkort sedan 1999, och sedan dess har jag kört för fort konstant. Här i landet har jag åkt fast en enda gång, och det var år 2001. I praktiken är det fri hastighet på vägarna, om man bara håller ögonen öppna för polisbilar och kameror Kan du ge ett enda vettigt skäl till varför man skall köra över hastighetsbegränsningarna?
*Stintan*
19-02-2011, 15:57
CITAT (Huggorm @ 19-02-2011, 15:44)  Som en av få medborgare har jag valt att själv tänka, och det är lätt att inse att vissa lagar inte är motiverade. Hastighetsgränserna till exempel, det sägs att de är för att förhindra olyckor, men jag är ganska säker på att det är för att begränsa kostnader för vägbyggen. En väg anpassad för 70km/h är helt enkelt billigare att bygga och underhålla än en för 90km/h.
Dessutom är det idiotiskt med en bestämd hastighetsgräns för alla bilister. Jag som är 30 har mycket bättre syn och snabbare reaktioner än en som är 80, ändå får jag inte köra fortare. En modern bil är många gånger säkrare än en veteranbil, ändå är begränsningen samma. En mercedes S-klass är en betydligt säkrare bil i 120km/h än en smart är i 100km/h. Hastighetsgränserna borde sättas individuellt, och vara ett resultat av hur bra man presterar i tester, samt vad man kör för bil. Du är ju så dum så det är inte sant fast å andra sidan vem skulle kunna tro att du var klokare i den här tråden än i någon annan. Knappt man kan tro att du är 30 för så omoget som du resonerar gör oftast betydligt yngre personer.
theseraphim
19-02-2011, 16:01
CITAT (Huggorm @ 19-02-2011, 15:44)  Som en av få medborgare har jag valt att själv tänka, och det är lätt att inse att vissa lagar inte är motiverade. Hastighetsgränserna till exempel, det sägs att de är för att förhindra olyckor, men jag är ganska säker på att det är för att begränsa kostnader för vägbyggen. En väg anpassad för 70km/h är helt enkelt billigare att bygga och underhålla än en för 90km/h.
Dessutom är det idiotiskt med en bestämd hastighetsgräns för alla bilister. Jag som är 30 har mycket bättre syn och snabbare reaktioner än en som är 80, ändå får jag inte köra fortare. En modern bil är många gånger säkrare än en veteranbil, ändå är begränsningen samma. En mercedes S-klass är en betydligt säkrare bil i 120km/h än en smart är i 100km/h. Hastighetsgränserna borde sättas individuellt, och vara ett resultat av hur bra man presterar i tester, samt vad man kör för bil. du dör i en merca i 120Kmh likväl som en Smart i 100 kmh, i stort så är alla säkershetsdetaljer gjorda för rädda liv i hastigheter upp till 90 kmh sedan är kraften helt enkel för stor för att skydda mot oavsett krockkuddar, gardiner, deformationszoner o dylikt. Sen är det förvisso så att i stort alla allvarliga trafikolyckor beror på vårdslöshet eller fylla i trafiken och de som följer hastighetsbegränsingarna(något så där iaf 75 på en 70 sträcka gör ingen skillnad)och har trafikvett när det gäller avstånd, omkörningar och väder/vind råkar väldigt sällan ut för något allvarligt. Själv är man inget helgon och visst har man kört för fort ibland men aldrig så det riskerat andras liv eller nämnvärt mitt eget(å andra sidan så är min bil inte så bekväm att stressa upp i tex 130Kmh utan 110 max 120 är toppen av komfort).
Gunilla T
19-02-2011, 16:43
CITAT (fuchsian @ 19-02-2011, 13:51)  Det gäller att utnjyttja lagen, inte stå över den, men det kanske låter så om man är så himla petnoga och nitiskt person. När en sån går över övergångsstället så är det rätt skoj att gasa på lite och se hur den personen som gick näsan i vädret hoppar till ....  ...Fuchsian... Livet är det man gör det till och jag vill ha roligt och ha det gott. Jag kan inte bestämma mig riktigt......vilket är det mest korkade? Att roa sig med att skrämma folk som går på övergångsställen eller att vara så dum att man offentligt talar om att livet är så trist så glädjen består av att trakassera fotgängare?
Blomstertanten
19-02-2011, 16:50
CITAT (Gunilla T @ 19-02-2011, 16:43)  Jag kan inte bestämma mig riktigt......vilket är det mest korkade?
Att roa sig med att skrämma folk som går på övergångsställen eller att vara så dum att man offentligt talar om att livet är så trist så glädjen består av att trakassera fotgängare? Svårt val
*Stintan*
19-02-2011, 16:55
CITAT (Blomstertanten @ 19-02-2011, 16:50)  Svårt val  Nä det går inte att välja?
fuchsian
19-02-2011, 17:00
CITAT (*Stintan* @ 19-02-2011, 14:18)  Det där är inte ens värt att kommentera  Hur många bilar är det du har du kraschat? Inte bara en vad jag förstår. Endast en enda gång, min egen helt ny merca, den som kom ivägen med älgen, men det gick ju inte köra fort på den smala vägen, så det var under fartgränsen som älgfan spran över vägen. Maken köpte mig en ny bil, likadan. Men har suttit som passaserare vid några mindre olyckor, men jag kör som min dotter -- som en vägpirat! Maken gnäller när någon av oss är i ratten, även att han kör också fort men säkert. Dottern har haft sitt körkort och egen bil ca. 16 år och har inte varit inblandad i en enda olycka. ... Fuchsian.... Det är väl inget att säga om.
*Stintan*
19-02-2011, 17:07
Vad får du ut av att sitta och skryta över ditt usla beteende i trafiken? Du borde skämmas!
Huggorm
19-02-2011, 17:09
CITAT (*Stintan* @ 19-02-2011, 15:57)  Du är ju så dum så det är inte sant fast å andra sidan vem skulle kunna tro att du var klokare i den här tråden än i någon annan. Knappt man kan tro att du är 30 för så omoget som du resonerar gör oftast betydligt yngre personer. Kan man få höra ett sakligt resonemang från dig om saken då, eller är det bara gnäll du är bra på?
Har för mig att ordet hänsyn förekom flitigt i körkortboken. Till barn, till fotgängare, till andra trafikanter. I trafiken skiljer man inte på folk o folk. Försök muta en polis, det går bara inte. Visst kan ibland reta sig på fartgränser men vadå, jag får rätta mig efter vad som gäller, och inte stifta egna regler hur jag skall bete mig i trafiken. När man var ung o grön trodde man att man ägde vägen men som väl var mognade man när åren gick. unga förare är ju trots allt mer olycksdrabbade än äldre erfarna förare. Jodå, när jag var 18 bast tutade även jag på fotgängare som gick över vägen ibland. Tänk vad omogen man var.
Huggorm
19-02-2011, 17:21
CITAT (gnon49 @ 19-02-2011, 17:16)  Jodå, när jag var 18 bast tutade även jag på fotgängare som gick över vägen ibland. Tänk vad omogen man var. Mycket dumt görs när man är arton. Jag och en kompis var ute på en mindre landsväg, och passerade en gammal tant som staplade fram i vägkanten. Förmodligen var hon lite döv, för hon hörde inte när bilen närmade sig. Precis när vi skulle passera hävde sig kompisen bort och tryckte in tutan. Det hörde tydligen tanten för hon höll på att hoppa rätt ner i diket av förskräckelse...
fuchsian
19-02-2011, 17:35
CITAT (gnon49 @ 19-02-2011, 17:16)  Har för mig att ordet hänsyn förekom flitigt i körkortboken. Till barn, till fotgängare, till andra trafikanter. I trafiken skiljer man inte på folk o folk. Försök muta en polis, det går bara inte. Visst kan ibland reta sig på fartgränser men vadå, jag får rätta mig efter vad som gäller, och inte stifta egna regler hur jag skall bete mig i trafiken. När man var ung o grön trodde man att man ägde vägen men som väl var mognade man när åren gick. unga förare är ju trots allt mer olycksdrabbade än äldre erfarna förare. Jodå, när jag var 18 bast tutade även jag på fotgängare som gick över vägen ibland. Tänk vad omogen man var. Ju jag håller med dig om att man ibland inte tänker alls att det finns folk som helt saknar humor eller fattar noll om man driver med dom. Jag mutar inga poliser, vägrar bara skriva på böten och sen sköter maken resten. Då är det inte min sak längre vad som händer med den böteslappen. Mitt liv räddades av den stora mercan, en liten bil med en älg hade nog mosat oss båda, men älgen blev väl skjuten efteråt av polisen för den fick sina skador. Polisen sade till mig att jag hade varit död i en mindre bil. Därför har maken alltid försett mig med stora bilar, antagligen vill han väl inte bli av med mig?!? .... Visst kan det vara roligt att skrämma en som bara stiger fram utan att se sig om, då känner jag det befogad att visa att personen kanske kan bli påkört om h#n inte ser sig om. som yngre gjorde man ju sånt på flit och inte tala om utomlands. Så många gånger som jag har kört härifrån till Italien själv och till England och inte tala om alla resor i bil i USA som vi har bytt om att köra, så jag brukar köra ungefär 3-4 000 mil per år, även mer under en period, så det blir en del och endast en olycka på över 30 år, så det är jag det. Även jag var rädd när vår dotter började köra bil, men hon fick en s-klass merca 500 som var lite begagnad att börja med ifall hon skulle krocka men det har gått bra och numera köper hon sina bilar själv, modell större förståss. ---- Fuchsian .....
Biggan_
19-02-2011, 18:01
CITAT (fuchsian @ 19-02-2011, 17:35)  Ju jag håller med dig om att man ibland inte tänker alls att det finns folk som helt saknar humor eller fattar noll om man driver med dom. Jag mutar inga poliser, vägrar bara skriva på böten och sen sköter maken resten. Då är det inte min sak längre vad som händer med den böteslappen. Mitt liv räddades av den stora mercan, en liten bil med en älg hade nog mosat oss båda, men älgen blev väl skjuten efteråt av polisen för den fick sina skador. Polisen sade till mig att jag hade varit död i en mindre bil. Därför har maken alltid försett mig med stora bilar, antagligen vill han väl inte bli av med mig?!? .... Visst kan det vara roligt att skrämma en som bara stiger fram utan att se sig om, då känner jag det befogad att visa att personen kanske kan bli påkört om h#n inte ser sig om. som yngre gjorde man ju sånt på flit och inte tala om utomlands. Så många gånger som jag har kört härifrån till Italien själv och till England och inte tala om alla resor i bil i USA som vi har bytt om att köra, så jag brukar köra ungefär 3-4 000 mil per år, även mer under en period, så det blir en del och endast en olycka på över 30 år, så det är jag det. Även jag var rädd när vår dotter började köra bil, men hon fick en s-klass merca 500 som var lite begagnad att börja med ifall hon skulle krocka men det har gått bra och numera köper hon sina bilar själv, modell större förståss. ---- Fuchsian ..... Du snackar mer än du har förstånd till! Skulle det vara humor att skrämma fotgängare? Ingen humor i min smak i alla fall!
fuchsian
19-02-2011, 18:12
Smaken är som baken --- delad, så det är väl inget att föra väsen av.
Du känner inte mig men om du gjorde det så skulle du få grå hår fortare än kvickt, för jag kan vara rätt så småretlig och pillimarisk av mig och jag kan inte vara stilla och bara finnas till (förrutom u nder mina meditationer, då jag är inte kontaktbar så lätt)
De som känner mig sen länge undrar att det är nog endast bara jag som hinner med allt det som andra behöver fler livstider.... Fuchsian .... Glöm inte att vi är olika alla
Biggan_
19-02-2011, 18:30
Lite OT, men jag kan inte låta bli att lägga in en klassiker i tråden! ARG TANT OCH AIRBAG
Red Top
19-02-2011, 18:33
CITAT (Biggan_ @ 19-02-2011, 18:30)  Lite OT, men jag kan inte låta bli att lägga in en klassiker i tråden! ARG TANT OCH AIRBAGSå skulle jag vilja göra ibland.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|