CITAT (BigDaddy @ 19-02-2011, 23:35)

Men räcker 2 pallkragar intill varandra, byggda på höjden, till 5 fack el blir det för lite?
edit. Alltså att pallkragarna delas upp i mindre fack, byggs på höjden. Ungefär 3-5 pallarkragar på varandra tänkte jag.
Två pallkragar intill varandra till detta låter väldigt lite tycker jag. 1 pallkrage till två fack med hushållskompost låter rimligt men att dela upp 1 pallkrage till tre fack med trädgårdsavfall låter väldigt i underkant tycker jag nog. Som jmf så snodde jag ihop denna
kompost för trädgårdsavfall förra året och den är fylld till 1/3 nu.

Såhär har jag tänkt mer:
3st fack för trädgårdsavfall blir oisolerade tror jag. Iaf inget jag prioriterar. Behövs dessa ha tät nät undertill för skydd mot knagare?
Kompost med trädgårdsavfall behöver inte isoleras mot gnagare och inte heller mot kyla.

2 fack för hushållsavfall isolerar jag med frigolit. Behövs isoleringen även undertill?
Här ska jag fästa finmaskigt nät är tanken men ska jag isolera också undertill el räcker det med sidor & lock?
Nä du isolerar inte komposten undertill, däremot skall komposten bottnas med ett finmaskigt nät så att inte möss och liknande kan ta sig in precis som du säger.