CITAT (theseraphim @ 22-02-2011, 09:41)

De hundar som är problemet är de som smugglas in och då spelar inte EU någon roll. /.../
tror du? jag tänker att förr, när det var svårare att ta med djur (hundar) in i sverige, så hölls det mera koll?
det var ju inte så vanligt - innan eu - att folk åkte runt i husbilar och hade sina husdjur med sig.
men visst, smugglas de så.
var hundsmuggling lika vanligt förr som det är nu? tänker på chihuahuatrenden och så.
CITAT (malcolm @ 22-02-2011, 09:47)

Jag förstår inte vad du bygger detta antagande på, det finns väl många som hittar ut i naturen och speciellt de som har tillgång till snöskotrar som många gånger far omkring som dårar ute i markerna. Att det finns många som vistas ute i naturen och inte tar sitt ansvar ser man inte minst på allt skräp som ligger överallt, verkar inte spela någon roll hur långt ifrån bebyggelsen man kommer så nog hittar man urdruckna ölburkar och otaliga är de utbrända engångsgrillar jag tagit reda på under mina utfärder. Nej, jägarkåren är nog oskyldig i detta fall utan det handlar nog mera om okynnesåkare som av en slump insåg att de kunde förfölja och döda det stackars djuret.
jag bygger det på att man har dödandet som fritidsnöje.
vilka dödar djur för nöjes skull? jo, jägare och psykopater.
Redigerat av herkules: 22-02-2011, 09:49