CITAT (smuleborg @ 24-02-2011, 19:15)

/.../
Jag tycker dock att det "har gått överstyr", om det enbart handlar om försäkringskassans tillämpning vill jag låta vara osagt.
Varje individärende är viktigt, varenda ett. Tro inte annat.
I dagens sjukförsäkringspolitik finns inga individer. Alla bedöms exakt lika hårt oavsett vad.
och precis som jag sagt och som Redtop säger nu, man utförsäkras för att man varit sjuk för länge och dagarna tagit slut. Inte för att man blivit friskare!
CITAT (Huggorm @ 24-02-2011, 19:34)

Det mesta gnället verkar ju bero på att folk förlorar sin sjukförsäkring och får gå på socialbidrag i stället, vilken håller en lägre nivå. Vilket i sin tur innebär att de kanske inte kan behålla sin villa.
Gnället?!?!?!?!?!?!?!?!
Du har verkligen inte fattat någonmting.
Tycker du på allavar att en sjuk ska gå på socialbidrag?
Tycker du på allvar att en cancersjuk måste avsluta sin behandling för att dagarna tagit slut och man inte mår bra under behandlingen och borde vara sjuksiven till behandlingen är klar? Personen måste istället orka arbeta och därmed öka risken för återfall med jättemyclket, det som behandlingen hade förhindrat?
Motivera varför en sjuk ska gå på soc.
CITAT (Huggorm @ 24-02-2011, 19:34)

Det mesta gnället verkar ju bero på att folk förlorar sin sjukförsäkring och får gå på socialbidrag i stället, vilken håller en lägre nivå. Vilket i sin tur innebär att de kanske inte kan behålla sin villa.
Glömde det viktigaste. VEM har begärt MER i ersättning?!?!