CITAT (Carl @ 25-02-2011, 13:20)

Självklart vill en lastbil ha en frakt åt båda hållen. Ligger i deras intresse. Tycker att ni flamsar för mycket nu.
Jo men de kör väldigt ofta med halvfulla släp viket jag som tar emot mycket varor kan intyga. Bäst är det ändå när en vara blivit försenad hos speditören och en lastbil kör extra från tex Göteborg med en halvpall med tre lådor á 5 kg:-)
Sen att vi måste ha lastbilar som kör våra varor är en sak men vad jag menar med krav är alltså liknande krav som EU ställer på bilfabrikörerna på utsläppen att dessa krav även läggs på lastbilstillverkare så att de tar fram motorer som är snålare och med mindre utsläpp för där har det ju hänt fruktansvärt litet.
Som sagt när tom USA´s(alla törstiga motorers heliga land) försvarsmakt håller på att ta fram gröna motorer för bla stridsfordon så bör tex Volvo och Scania kunna göra samma.
Som läget är nu kan jag göra en jämförelse...
Vi privatpersoner bor i ett lägenhetshus, det börjar brinna i huset men brandkåren vill inte släcka för det ksotar för mycket och överlåter ansvaret till de boende att släcka elden med hinkar.