Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Rosmarinen lever
          merlin68
          Inlägg 27-02-2011, 18:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 044
          Medlem nr: 28 369

Overkligt! I flera år har mina rosmarinplantor dött på vintern. Jag har då på höstkanten grävt ner dem i växthuset samt täckt med ett tjockl lager barkmull, färgäves! I år lät jag plantan bo kvar i rabatten i söderläge, torrt men vindskyddad. Och den lever bravo.gif Hoppas den klarar även de sista riktigt kalla veckorna här i zon3-4.
          Hur brukar ni övervintra era rosmarinplantor, inomhus, växthus eller ute?

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          zissi
          Inlägg 27-02-2011, 21:39
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

Jag har övervintrat min rosmarin på stam (köpt våren -10) i mitt vardagsrumsfönster. Den har växt hela vintern. Vi använder några kvistar till matlagning ibland och efter ett tag förgrenar den sig så fint. Trodde aldrig detta skulle gå. Vi har ju ca 21 grad inomhus. Sol får från kl. 14.30 och framåt. Men jag har sett till så den inte står precis över elementet, om nu det har någon inverkan. Den dricker massor med vatten, mer än de vanliga krukväxterna.

Så här ser den ut i dagsläget.
          Bifogad fil  Advent_och_jul_2010_593__Rosmarin_110227.JPG ( 157.09k ) Antal nedladdningar: 39

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          2 användare läser den här tråden just nu (2 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 09:40

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon