Oooh, Kajsa,
Jag fick nog en blomsterfeberattack av allt det vackra som du hade i dina album. ........

Det var makalöst vad mycket vackert du hade där.
Nu gick jag igenom minirosor (behöver också 2 st i var sin kruka) utöver den som jag frågade efter.
Hittade mina favoriter där och nu är det och beställa. Det som var Poulsenrosor, är mailadressen den också att söka efter, eller har du någon annan?
Jag bara älskar fuchsior och fastnade vid några sorter som du har i mastodontformat. Vissa känner jag igen gm att bläddrat i fuchsia-sidorna, men den enorma Empress of Prussia har jag inte träffat på innan.
Får man fråga lite varifrån jag lyckas att få tag i den?
Hur gör du under vintern med dina fuchsior för att få dem att överleva? Jag har misslyckats med det i min garage som håller ca. 10-13 + under vintern och har fönster, men det finns en bänk under fönstren dit man kan peta dom som ska vara mer i mörker.
Mina "spretpinnar" är nu omplanterade och tagna ut därifrån. Vissa hade dött, men hade 4 st som hade en bra rotsystem, så jag håller på tummarna att de tar sig.
Jag skulle tro att den första vintern är den segaste, sen kommer de få mer kraft året därpå och jag förmodar att de överlever bättre vintern.
Tacksam för lite råd .....

Jag vill nog ta en ytterligare titt på dina andra växter, helt underbara bilder .......

Fuchsian ......