|
Poulsen rosorna kommer från Danmark, du hittar många av dom på www.rosenposten.dk där hittar du allt !
Har köpt dom flesta av mina fuchsior hos www.rockdala.com det är rätt tid att beställa nu. Har dom i vårt garage vintertid som är ca 3 - 4 grader och mörkt, jag vattnar lite då och då, sprejar stammarna. Jag tar aldrig in dom i huset på våren, det är inte bra, det blir bara för varmt, utan ställer ut dom direkt i skyddad hörna i april under dubbel vinterväv och planterar om dom ca en månad senare, dom vaknar upp riktigt sakta. Ju mer dom växer sin första sommar ju större chans har dom att klara vintern, men jag har haft en massa som dött första vintern, inte lätt. Hittar du ingen Empress of Prussia kan jag ordna en liten gren av min i vår, meila mig då.
flaxss, det var några okända för mig där, ska söka på Help me find. Väldoftande och sprakande mindre klätterros tex Austinrosorna Crown Princess Margareta, Leander, James Galway, The Generous Gardener mm. Vill du ha en buskros som har allt köp Austins rugosa Wild Edric, en doftbomb, inte för kruka, blir stor.
--------------------
Den som planterar en trädgård planterar lycka Bor i zon 3 - 4
|