Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Ätbar klätterväxt, Ge mig tips på ätbara klätterväxter till min balkong
          Gudris
          Inlägg 17-01-2011, 18:06
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 12
          Medlem nr: 37 688

Jag är väldigt ny på det här med balkongodling. Flyttade i november till en lägenhet med stor, solig balkong och tyvärr ganska ordentlig insyn från grannarna. Lägenheten ligger i hörnet på en husfyrkant och har en grannes fönster precis vid balkongen och ser in i lägenheten. Så jag vill odla lite insynsskydd i sommar, men helst ätbart sådant! Jag har tänkt att odla sockerärter, men sen? Har ni några tips? Jag bor zoon 2 om jag förstått kartan rätt.

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fuchsian
          Inlägg 05-03-2011, 12:10
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Det finns en mini-kiwi som är självfertil, så då behövs endast en planta. Min planterade jag i växthuset ett år sedan och jag fick god hjälp av en kunnig kille på Blomsterlandet ang. mini.kiwin. Den blev vacker under sommaren och täckte sin fjäderformade ställning gott och väl och det fanns smågrenar som jag lätt vara framför plantan.
          Den blev vacker med sina glansiga, gröna blad. Nu har den tappat sina blad och jag väntar mig att få se lite blommor framöver och sen lite frukt.
          Min vinranka är också ny och har klippt den i vintras enl. konstens regler. Får nog vänta ett par år till att få några druvor av den.

Sen har jag sneglat åt Goji- bär, pepinofrukt och kaprusbär i kruka till denna sommar. En av den var vinterhärdig, tror att det var Goji-bären, de andra ska man lyfta in i garaget under vintern. ....Fuchsian ....

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-02-2026, 00:54

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon