CITAT (Finn Klematis @ 06-03-2011, 14:14)

Hej!
Nu säger man att det inte beror på storleken, men Paul Farges
(Summersnov) 7-10 M. långa rankor eller Vitalba 15-20 M långa
rankor borde kunna tillfredställa Dig.
MVH.
Finn
Hej,
Är detta klematissar som du nämner i ditt inlägg? Ja, men visst, bara de blir långa och fina så allt duger, samt kanske skulle ta upp det i en annan del i trädgården där jag behöver lite klättrare.
Då kanske jag får tänka om vart jag ställer min jättebalja i "blomskötrummmet". Blanket hindrar ju solen till neredelen av den, men då skulle jag kunna sätta baljan i gruset vid kanten av planket och vända på klättrandet.
Jag skulle plocka in de bilderna om detta bygge, så du kunde se det, men om jag försöker få in dem och återkommer till dig? Jag är på väg till båtmässan till Sthm och är borta ett par dagar.
Tänkte på en sak, mina klematissar är så kala nertill och blommorna är uppe i toppen, så vill jag nog inte ha det. Vill att de fyller ut också nertill. Nu har jag haft sommarblommor framför kala stammarna, men har tänkt så det knakar det är storblommiga sorter som blommar 2 ggr per sommar, så har inte vågat mig på att klippa på dom.
Finns det inte mini-klematissar som kan fylla nertill, eller är jag ute och cyklar??...
Jag är annars jätteglad åt klematissar och har tänkt ha mer av dem i min trädgård. ... Fuchsian .....
Finn, Kan jag få återkomma efter mässan, men jag läser även denna tråd?
Redigerat av fuchsian: 06-03-2011, 18:46