Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Avhärda kryddväxter, Hur avhärdar man kryddorna före plantering?
          Trädgårdsmåstare...
          Inlägg 05-03-2011, 17:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 119
          Medlem nr: 33 326

Jag var på den lokala plantskolan, och kunde inte motstå att köpa timjan, marockansk mynta, rosmarin och ett pyttelitet olivträd. I affären försäkrade de mig om att kryddorna var lämpliga för plantering i kryddträdgården bara de avhärdades. Hur går jag bäst tillväga? Jag har ett hemmasnickrat växtskåp på balkongen med frostvakt (inställt på 5 grader), och undrar om de kan stå där genast? Eller är det en bra idé att först ställa dem i källarummet där det just nu är ca 10 grader, och sedan flytta ut dem i växtskåpet på balkongen?

Jag bor i Mälardalen, och växtskåpet får just nu aldrig direkt sol, och står skyddat. Tacksam för goda råd.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 07-03-2011, 16:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

jag tycker den är lättodlad, dock känslig för kyla. trivs i ett varmt läge. jag tycker dock den luktar lite illa. min fröade av sig rikligt förra sommaren, och många av dom grodde redan på hösten och dog sen när frosten kom. jag skulle nog ha sparat frön. men hoppas där är några som inte grodde i höstas och kan gro till våren-försommaren.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 04:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon