CITAT (gnon49 @ 07-03-2011, 15:28)

Ser mest på Svt:s kanaler. Reklamkanalerna kör mest samma smörja om och om igen så dom ser jag mycket lite på. Tv3 , tv4 o tv5 är kanaler som jag bojkottar i stort sett. Tv6 o tv8 kan ha en del intressanta program. Discovery är ett skämt till kanal. Däremot kan kunskapskanalen ha en del bra program.
Och man slipper ju reklamen som har en tendens att hacka sönder o förstöra även det bästa av program.
Discovery har faktiskt sina ljusa sidor. "River monsters" tycker jag är en av de bättre serierna som gått på TV det sista åren. Det handlar om en genuint fiskeintresserad programledare som reser runt mellan olika floder i världen, där människor dödats av fisk. Sedan görs ganska imponerande research bland lokalbefolkningen och forskare, och han gör även sitt bästa för att själv fånga ett exemplar av fisken i fråga. Det är något mitt emellan ett fiskeprogram och naturdokumentär, med en riktigt bra programledare.
Sedan kan man fråga sig hur Discovery tänkte när de la program som "Cash Cab" och "Så funkar det" på bästa sändningstid. Men det kanske är just för att fylla ut de tider på dygnet då de andra kanalerna visar sina bästa program?