CITAT (zaaritha @ 19-09-2004, 00:11)
Vore intressant att få veta vad ni alla tycker om för musik?
Vad ni helst lyssnar på?
Och, vad ni absolut tycker illa om!!
Själv lyssnar jag gärna på country, men det ska vara bra texter--inte "hjärta o smärta"!
Har några favoriter: Tom T Hall, Johnny Cash, Waylon Jennings, Dolly Parton, Emmylou Harris, Kris Kristofferson, Lee Hazelwood, Charley Pride,
Bobby Bare. Nå´n som känner till dem?
För övrigt lyssnar jag gärna på Rod Stewart, Tina Turner.
Och---eftersom jag är så himla gammal: Hollies, Searchers, Buddy Holly,
Jimi Hendrix, Rolling Stones, Simon& Garfunkel, m.fl.
Svenska favoriter: Cornelis Wresjwijk, Thorstein Bergman, Lill Lindfors, Björn Afzelius, m.fl.
men hallå.... vadå hjärta/smärta..
vad skriver de du har nämnt??? givetvis inte hjärta smärta för de kan inte svenska

...
men nog 17 är det just vad de skriver om??? ÄN SEN DÅ!!! ?? det är väl det det handlar om. Hela livet.
Av alla du nämner är det bara en som jag INTE lyssnar på frivilligt...(men jag tänker inte HÄR avslöja Vem/vilka )
Spelar själv i ett coverband (trots att jag nog är äldre än dig...) samt som trubadur (trubamoll- finns det?) så jag får väl lägga till några favoriter:
James Brown, Beatles, Kinks, Siw Malmqvist, Owe Thörnqvist, Tages, Hep Stars, Spotnicks, Shadows, The Who, Eddie Cochran, Lars Lönndahl, Hounds, Sven-Ingvars, Barry McGuire, Byrds, ....... nej bäst att sluta.. listan kunde bli HUR lång som helst...
EDIT: Bach , Vivaldi, Beethoven,.......gillas ochså
Tycker illa óm... NÄ!! men lyssnar inte på......... inte värt att ens nämna..
björn