Medlem
Antal inlägg: 1 026
Medlem nr: 7 630
Ville bara visa vilken sötnos som flyttar in hos oss på lördag. Norsk Skogkatt, 8 månader som skulle ha avlivats imorron. Han har HCM men äter hjärtmedicin så han kommer förhoppningsvis få ett långt och bra liv. Vad vi förstått är han väldigt social och vill vara med överallt. Gissa om vi längtar.
Medlem
Antal inlägg: 1 026
Medlem nr: 7 630
sqrulan, håller med dig om att de är underbara katter. Den här han pratar väldigt mycket. Mycket gulligt även om det låter lite klagande. Långa skarpa mjauuu. Är inte van vid kattprat här hemma eftersom mina två gamlingar inte jamar nån av dom. Kommer garanterat fler bilder. Har fotat lite idag. Så bara jag får över dom till datorn så..
Tack för ditt utförliga svar Ramoth. Det verkar inte vara enkelt direkt att få någon ordning på spridningen av denna sjukdom. Särskilt om det inte visar sig vid undersökningarna att katterna bär på anlagen. Men man kan ju hoppas på att uppfödarna iaf inte avlar på ett djur som har det konstaterat. Vet inte om det är fler i denna kull som har det. Har inte själv pratat med uppfödaren.
--------------------
Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...