Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Växthus och ohyra, Tappar intresset när man läser om ohyra
          jimmy76x
          Inlägg 13-03-2011, 19:22
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 98
          Medlem nr: 35 302

Har läst många trådar om ohyra i växthus m.m, känns som det tar bort odlarglädjen innan man ens har börjat odla.

Hur vanligt är det med ohyra i växthuset, alla möjliga sniglar och andra skadedjur? Är det svårt att få bort skitet?

Har nästan gått så långt att jag funderar på att strunta i växthus och satsa på ett sådant isället, eller två..

http://growcamp.com/detaljer-sverige?mid=3...amp;region2=137

Är det ett bra alternativ, kan man odla tomater i ett sådant???

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Najsan
          Inlägg 13-03-2011, 19:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 173
          Medlem nr: 21 512

Om det bara är tomatodling du är ute efter så kan du kanske göra det på friland, beroende på var du bor.

Här utanför Uppsala odlade jag växthustomater förra sommaren på friland och fick rejält utbyte. Hitta skyddat läge i solen och odla direkt i kobajs så ska du se att det växer! Jag hade sungold, yellow pear, supersweet 100 och några till som jag glömt wacko.gif

Annars är det väl som allt annat smittskyddsarbete, det gäller att försöka förhindra att smitta kommer in, hitta smitta tidigt och förhindra att det sprids om det kommer in. Att ha ett litet växthus som man proppar fullt med bara en sorts gröda tror jag är ett säkert sätt att få problem, någon som har andra erfarenheter?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 11:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon