Hallå Ingrid Jag har nu varit nere och hälsat på min Calamondin den ser bedrövlig ut på vissa ställen. Försökte ta några bilder på den vilka inte är av högsta kvalitet både beroende på kameran och på fotografen. Bilderna ligger i alla fall i mitt album nu.Tänkte att du kanske kunde se något i alla fall . Bilderna ligger i albumet Ledsen Calamondin. De flesta blad som ramlar krullar ihop sig och känns torra och som du kan se på en av bilderna är det inte lite blad som ramlar det som ligger på golvet är bara några dagars skörd. Även en del frukter trillar. Det är bara vissa grenar som fäller och de fäller allt de har medan andra grenar ser riktigt fräsha ut- än så länge i alla fall. Kan inte säga riktigt om det fäller med eller utan stjälk på bladen tycker det är både och. Vattnat har jag gjort när den sett ut att vara i behov av det alltså väldigt sällan. Den har som sagt stått i ett källarförråd i 10-15 grader med extrabelysning hela vintern sedan vi flyttat hem från stugan och den har sett så kanonfin ut ända tills nu. Fatta att jag blir alldeles ifrån mig. Tror ni den går att klara????? Eva St
--------------------
Skjut inte upp till i morgon vad du kan ha nöje av idag. Mitt album
|