CITAT (charro @ 23-03-2011, 08:52)

Hej!
Sitter just i samma tankar med mindre växthus och med småbarn är det omöjligt med glas. Igår upptäckte vi 5 rutor med sprickor och några som var helt trasiga. Det känns inte så tryggt att "spilla" glasflisor på marken där barnen springer.
Isolerplast låter som en knaon idé även för oss. Var köper man detta och vad ligger priset på ? Vilken tjocklek bör man ha och är det svårt att skära till bitar själv?
Vi valde vårt hus med isolerplast redan från början, så jag vet inte så mycket om hur man byter. Men några släktingar till och har succesivt börjat byta ut glas mot isolerplastskivor i takt med att de går sönder så det ska funka att sätta in i en befintlig stomme, vad jag förstått.
Just nu håller jag på att sniickra en till vädringslucka till vårt hus, det hade jag aldrig vågat ge mig på med glas - men med plasten är det ju enkelt att dela av en skiva i två delar och det gör inget om det räkar bli lite spänningar i ramen man bygger. Isolerplasten går att dela med en rejäl mattkniv till exempel.
Det sägs att byggaffären Byggmax ska börja sälja isolerplastskivor i sitt webbsortiment snart, och de ligger ju alltid bra till prismässigt. Annars vet jag inte vilka affärer som säljer dessa.