CITAT (InkFlower @ 23-03-2011, 22:46)

Åh TACK Kryddan!!

Jag bor i Köpenhamn, bara ca 15 minuter från den gatan! Vilket förträffligt ställe att göda min begynnande blomsterpassion. Ska gå in där redan i morgon!
Jag köpte fyra orkidéer på Netto förra månaden men alla har tyvärr redan dött

tror att det var turen hem från affären i kylan som tog kål på dem. Men nu har jag gett mig den på att jag ska fixa det här med blommor! Det är ju såååå spännande!
Nu blev jag avundsjuk! På att du bor i Köpenhamn men framförallt att du bor nästgårds med Tage Andersens butik.

Självklart måste du besöka den. Jag har själv inte varit där med sett hans utställningar. Du kommer säkerligen att få massor av inspiration och goda råd.

Du får göra ett nytt försök med odlandet. Jag tror inte det är någon här på forumet - såväl relativa nybörjare som "gamla" (också relativt;)) rävar - som inte råkat ut för bakslag. Ändå fortsätter man träget och odlar gamla trogna favoriter men testar också nya sorter och lyckas eller misslyckas. Inte så olikt livet självt eller rättare sagt - precis likadant. När man på våren ser att växter man varit orolig för under vinter börjar skjuta nya skott, när de första lökarna sticker upp sina luvor ovanför jordytan, när blomman, som stått och sett lite halvtrist ut på fönsterbänken, får ny knopp - då blir man som ett litet barn på julafton och fylls med en nästan obeskrivlig glädje.
Redigerat av Kryddan03: 23-03-2011, 23:27