Oj vad mycket inspiration jag fick där! Jag är ju intresserad av saker som man kan ha i trädgården och det fanns det en massa av som jag tog kort på! Vi får se om jag kan fixa något själv sen till min trädgård! Jag gillar ju att göra saker av tråd och på mässan fanns det en massa fina saker att bli inspirerade av:
Här är det lite olika figurer!
Mer figurer....så härliga! Åhhh jag blir såå inspirerad!
På de översta bilderna ser ni en lite annorlunda blomlåda...så smart! Och dom där lådorna som sitter på väggen gillar jag också! Även ljuskronan tyckte jag om! I armeringsnätet till höger hade dom trätt in torra kvistar. Så kan man göra om man vill ha lite mer insynsskyddat!
Överst till vänster hade dom gjort en underbar soffa av grenar! Till höger en liten bro över blommorna! Om man vill att trädet ska blomma kan man göra som den understa bilden till vänster...en massa små vaser hängs upp i trädet! Zinkbadkaret skulle jag gärna vilja ha!
Skottkärran blev jag också förtjust i! Bilden överst till höger är en ljuskrona gjort av ett gammalt trähjul! Vattenfallet ger mig också egna idéer! Sen på den sista bilden fick det bli en massa trädgårdsfigurer!
För mig var den här mässan en riktigt inspirationsmässa! Och en mässa där man träffar en massa trevliga människor! Jag var på en träff med Odla-medlemmar och sen hälsade jag lite snabbt på härliga bloggare som hade en egen träff! Kul att få träffa er alla!!!
Ja vad handlade jag då...jo jag hittade ett jättesött fågelbad som ser ut som en solros, en passionsblomma, lite fröer och flera olika tidningar!
Det är roligt att åka på mässan men ojoj så jobbigt det är för min kropp! Men det är bara att ta det riktigt lugnt nu! Det finns ju ett ordspråk som är "Vill man vara fin får man lida pin". Jag har gjort om det ordspråket lite "Vill man göra något roligt får man lida pin"
Redigerat av Irene_L: 28-03-2011, 18:00