Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> fördelar/nackdelar markbädd/hinkodling ?
          bullerbybo
          Inlägg 29-03-2011, 18:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 76
          Medlem nr: 28 756

Jag håller på att lägg in markplattor i växthuset som vi byggde förra året. Velar mellan att gra en markbädd längst ena långsidan, ellwr att lägga sten i hela och odla alt i krukor/hinkar. Problemet är att jag ändrar mig hela tiden...

Jag har två växthusböcker där den ena talar varmt om markbädd och den andra föredrar hinkar, så ingen vägledning får jag dä heller. Vad tycker DU är för- och nackdelar?

--------------------

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ingelsgarden1
          Inlägg 30-03-2011, 16:49
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 163
          Medlem nr: 13 109

Hej!
          Jag har markbädd på ena långsidan där jag brukar odla sallat på våren, och däröver har jag en bänk som pelargoner och andra sommarblommor får vara och växa till sig i tråg med underbevattningsmatta i.
          På andra långsidan odlar vi tomater i hinkar. Vilket som är bäst att odla i markbädd eller i hinkar är nog mest en smaksak. Det går nog åt mer jord om man odlar i hinkar för de tömmer vi på komposten.
          om du ska odla i hinkar så föreslår jag murbruksbaljor för då kan du ha 2 - 3 tomatplantor i varje balja och du får plats med mer för med runda hinkar blir det mycket utrymme till ingen nytta. Vi använder själva hinkar men det hade varit bättre med baljor
          Murbruksbaljor säljs bla. på Jula och det finns två storleker.

Lycka till med växthuset

--------------------
          Lars-Göran

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-07-2025, 23:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon