Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Att bli levande begravd, Detta MÅSTE STOPPAS!!!!
          batski
          Inlägg 03-04-2011, 15:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 427
          Medlem nr: 33 889

Ett av länderna på min platser-jag-vill-besöka-lista var Kina. Inte längre! Det blir ingen Kina-resa för min del så länge detta ofattbara barbari tillåts fortgå:

Live fish, turtle key rings, cruel but legal

Läs Sea Shepherds Kapten Paul Watsons ord om detta (jag håller med honom i vart enda ord!):

Sealed with the Kiss of Death for Good Luck

Och skriv gärna på och sprid namninsamlingen så mycket ni kan:

BAN Live Animals as Key Rings...

Det här är så extremt, så ofattbart grymt att jag verkligen inte kan förstå hur någon normal, tänkande människa kan göra detta mot en annan kännande varelse!!!! Detta MÅSTE STOPPAS!!!!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Red Top
          Inlägg 05-04-2011, 18:35
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Det finns ju andra sätt att resa, Batski. Det tar bara längre tid.

Om man verkligen menar något med sitt engegemang för djur och natur, får man göra uppoffringar. Ibland stora sådana. Jag köper inte riktigt din ursäkt att du drar ditt strå till stacken genom att vara vegan. Det gör du ju inte själv heller.

Att ondgöra sig så till den milda grad över hur ett fåtal kineser berövar levande varelser sin frihet och att djuren sedan dör, samtidigt som man flyger kors och tvärs över jorden och spyr ut gifter, är inte heller särskilt trovärdigt i mina ögon.

Samtidigt som du uppmanar andra människor att skriva på protestlistor, tycker du att det vore en alltför stor uppoffring att ändra din livsstil.

Jag är rätt trött på alla "medvetna" människor, som skriker i högan sky över djurplågeri och miljöförstöring samtidigt, som de inte vill ändra något i sin egen livsföring, elller göra mer konkreta insatser än, att skriva under namnlistor.

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          batski
          Inlägg 05-04-2011, 21:09
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 1 427
          Medlem nr: 33 889

CITAT (Red Top @ 05-04-2011, 19:35) *
          Det finns ju andra sätt att resa, Batski. Det tar bara längre tid.

Om man verkligen menar något med sitt engegemang för djur och natur, får man göra uppoffringar. Ibland stora sådana. Jag köper inte riktigt din ursäkt att du drar ditt strå till stacken genom att vara vegan. Det gör du ju inte själv heller.

Att ondgöra sig så till den milda grad över hur ett fåtal kineser berövar levande varelser sin frihet och att djuren sedan dör, samtidigt som man flyger kors och tvärs över jorden och spyr ut gifter, är inte heller särskilt trovärdigt i mina ögon.

Samtidigt som du uppmanar andra människor att skriva på protestlistor, tycker du att det vore en alltför stor uppoffring att ändra din livsstil.

Jag är rätt trött på alla "medvetna" människor, som skriker i högan sky över djurplågeri och miljöförstöring samtidigt, som de inte vill ändra något i sin egen livsföring, elller göra mer konkreta insatser än, att skriva under namnlistor.

Så du menar att om man inte är perfekt så har man ingen rätt att bli upprörd och försöka göra det man kan för att förändra saker och ting? Jag flyger inte mer än någon annan, snarare mindre. Får jag fråga vad du gör för miljön? Jag tycker det är fascinerande att det är just när man försöker engagera sig som man får skit. Jag är knappt den enda på detta forum som gör nån flygresa nån gång var annat år men när jag berömmer Malcolm för att han undviker att flyga och är ärlig med att jag inte gör det så får jag skit sad.gif

Vad är ditt problem? Vad har jag gjort som är så upprörande? Har jag varit otrevlig mot dig eller mot någon annan? I don't get it!!!!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 13:30

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon