CITAT (andersen @ 08-04-2011, 16:57)

Jaha Crista, jag hadde väntat mej att du skulle svara på hur långa sträckor du vandrar? om det är så att det skall vara 4-5 mil eller mera, så tänk på att köpa en känga som inte är liten, fötterna svulnar upp mera en man tror,och mitt tips är köp en känga som du får ner ett par stumpor och sockor dvs först strumpa sedan socka på det, då minskar risken för skoskav och det finns plats för fötterna att svälla på.
Jag har varit ute och bubblat med grannarna en stund så därför har jag inte bevakat datorn. Svarat i telefonen och ätit också för den delen.
Vi har inte tänkt oss att gå riktigt så långt. Kanske 2-4 timmar. Sedan beror det ju på terrängen hur långt man hinner. Har tänkt att använda samma skor till kortare sträckor. Det viktigaste för mig är bra sulor och att de inte är för varma.
Har gått ganska mycket i gummistövlar också och det går bra men kan bli för varmt. Har gått ganska mycket i de där gympaskorna som är så moderna i år. Gamla vanliga med tunna sulor. Vet dock inte hur långt man kan gå i dom utan att få ont i fötterna annars är de favoriter.
Känger blir nog för varmt för mig. Jag har gått så mycket i obanad terräng i gummistövlar så stöd för vristen är inte så viktigt. Jag kan trampa snett så det skriker om det utan att det känns det minsta efteråt.