CITAT (*Stintan* @ 08-04-2011, 18:36)

Varför frågar du när du verkar veta bäst själv vad det är du vill ha på fötterna? Köp ett par som är sköna.
Jag vet att jag vill ha skor och inte kängor ja. Däremot vet jag inte vad de olika benämningarna jag skrev om innebär. Dom har så mycket utländska namn på dojor nu för tiden och jag har inget facit.
Vad är t ex en streetsko och vad är det för skillnad på streetskor och walkingskor?
När jag kollade på promenadskor så var det skor som man möjligen skulle ha på promenad runt kvarteret.
Går det t ex att gå långa sträckor i joggingskor? Har också för mig att det finns skor av den typen även för annat än jogging men vad heter dom då?
ingrids svarade då att streetskor inte är för terräng och att det nog skulle vara walkingskor. Firman jag letade hos på nätet hade hundratals olika skor men bara 1 par walkingskor.
Tack alla som svarat i alla fall. Du Stintan kanske tyckte jag var otacksam men jag försökte bara förklara vad jag var ute efter och jag vill inte ha kängor.
Det var synd att jag var så snål när jag köpte vandringskängor i Österrike när jag skulle vandra i alperna. De var låga och nästan som skor men jag köpte ett par som inte var läder och dom blev förstörda av ålder.