Blomstertanten: Tack! Jag har varit helsugen att dra igång med kogödslet men en granne var på mig om att det var dumt så här tidigt. Nu i dagsläget så känner jag mig så frustrerad eftersom väldigt mycket börjat titta fram ordentligt efter en köporgie här på odla förra året. Nu känner man sig mest orolig över att allt ska ta stryk eftersom det kommit upp en bit. Väldigt, väldigt många lökar av alla de slag.
Uppfyllnad med blöt torv plus en massa löv och kogödslet borde göra susen i uppfyllnadssyfte plus för att få en luckrare jord, eller hur? Men det sabbar inte för lökarna?
Peztis: Maskroserna har inte en chans här!

Jag tycker att det är en trevlig terapi att ligga med maskrosjärnet och karva upp. Perfekt "rensa tankarna"-sysselsättning nu när man sitter med näsan i skolböckerna hela dagarna. Då tar jag en rast på 20 minuter mellan varven och parkerar mig och rycker. Har karvat efter dessa grodblad men dessa hål som uppstår... Därför jag måste gulla med gräset nu så att det verkligen tar över. För dessa är inget alternativ att ha kvar. Jag blir galen av att se det intorkade leran/dammigheten på dessa blad som ständigt uppstår.
Jag har en vanlig kedjehustomt = miniatyrgräsmatta. Barnen här och i grannhus leker samman så det blir många fötter som trampar. Efter regn så är det en sorglig syn för leran under (dödar ju allt gräs) lägger sig som en hinna på. Ser ALDRIG grönt och frodigt ut.
Jag känner att jag frågar och frågar, men så trevligt att få feedback och lite allmänt snack om trädgård och tomt! Härlig sida!

Tack!