Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> På de jagades sida
          amaira
          Inlägg 11-04-2011, 07:53
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 6 105
          Medlem nr: 3 398

Denna annons finns i SNF:s tidning Natur:

CITAT
          På de jagades sida

Hjälp till att minska det lidande som jakten utsätter levande, kännande vilda djur för. Vi är enda organisation i Sverige som helt koncentrerar vårt arbete på problemen i samband med jakt och annan förföljelse av vilda djur. Bli medlem och ställ dig på de jagades sida.

JAKTKRITIKERNA

Jag är inte emot jakt. Eller ... med litet mer kunskap, som jag bland annat fått via vissa jaktförespråkare just på det här forumet wink.gif , så har jag blivit mycket mer kritisk. En titt på jägarnas egen hemsida gav mig rysningar. Så behandlar man inte levande varelser, så pratar man inte om dem, så tänker man inte om dem. Man kan jaga med både ödmjukhet och respekt!! Det är möjligt!! Men tycks inte vara något som hör ihop med "jägare" i allmänhet.

Det behövs verkligen en morsatt KRAFT, och en oberoende KONTROLL, av vad som sker på jägarnas hittills fria arena.

Tur att det finns humana människor också. wub.gif

--------------------
          Zon 3, Mälaröarna utanför Stockholm. Fotoblog

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          sparvuggla
          Inlägg 11-04-2011, 16:42
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 402
          Medlem nr: 23 407

Jag tror det är jägarnas hatiska inställning till varg och andra rovdjur som har fått många andra än du att ändra sin uppfattning om jägare och jakt.
          Deras rätta egoistiska jag har kommit fram på ett sätt som lämnar inget kvar för tveksamheter.

Tänk sen på att deras enda lektyr heter Jakt&Jägare samt Jaktjournalen , så börjar man förstå vad det är för människor.

Jägare är så duktiga på vapen. Hur vapen dödar, utgångshålet på den skjutne, kaliber och såna saker.
          Men det som är så sorgligt att dom har visat sitt totala okunnighet om naturen. Den biologiska mångfalden och hur allt hänger samman i naturen kan dom inte ett dugg om.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-08-2025, 03:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon