CITAT (Platinum @ 15-04-2011, 06:04)

Atomic starfish är såvitt jag vet av typen baccatuum, åtminstone kom jag fram till det det år Cilla delade ut fröer av "trädchili" här på odla. Att det är så svårt att hitta information beror på att "Atomic starfish" är ett handelnsnamn, ett annat namn för samma peppar är "Brazilian starfish".
Förra året drev jag aldrig upp några men de som sattes året innan vill jag minnas gav rejält starka frukter, inte som habanero men inte långt därifrån. Busken blir hög och frukterna liknar lite grann små pumpor.
Tack för ditt svar men jag tror att det är två olika sorter, minns jag rätt av vad jag googade fram tidigare så är de två olika arter, den ena är en baccutum och den andra är en annuum...
Jag fick en frukt som skulle vara Atomic starfish av någon, minns ej längre vem men tror det var genom Odla.nu och den frukten var inte stark. Den var visserligen torkad men jag provade att stoppa en bit i munnen och den verkade vara mycket svag... Så, så värst atomic var den ju inte... Men jag vet inte odlaren hade rätt namn på chilin... Nu har jag iaf planterat dem och de är mycket stora och höga jämfört med andra sorter jag har planterat samtidigt så det borde ju vara ett tecken på att detta är en mycket högväxt sort.
CITAT (Bock @ 15-04-2011, 03:11)

Kolla denna sida
http://www.thechileman.org/results.php?chi...p;submit=SearchAtomic starfish hittade inget heller om den....
Ha Det!
Tack men synd bara att det inte var någon beskrivning av sorten...
Chiliälskare i Göteborg. Nätbutik AromaJohanna.se