Visst låg det ett fröpaket i brevlådan när jag kom hem! Hittade ett antal intressanta påsar!!

Gårdagskvällen gick åt att plocka åt mig och lägga till lite annat. Nu består kuvertet av 40 små fröpåsar (dock ett antal dubletter). Jag ska lägga det på lådan snarast möjligt. Tror inta att jag kommer åt en söndagstömningsbrevlåda, så Margith - räkna med post på tisdag!
Ingen som har kommit på vad julbönorna är för någonting?
i detta varvet tyckte jag inte att det var "utplockat" men har också varit med om att få fröpåsar med t.ex. två tomatfrö i. Vet inte riktigt vad jag tycker. Jag tycker helt klart att när man har bytt till sig något skall den portionen man lämnar i utbytte vara tillräckligt stor (detta kan ju givetvis styras upp, men sunt förnuft får väl råda?). Men däremot så tvekar jag lite när det kommer till att "nalla" ur påsarna. Vad jag menar är: Det ligger en påse i kuvertet med t.ex. 7 tomatfröer. Jag känner att det är tillräckligt för mig med 3 fröer. Är det då ok att ta dom tre jag vill ha och lämna kvar dom andra 4 (som åtminstone jag tycker är lite för lite för att räknas som en portion)? Detta givetvis under förutsättning att jag lämnar en HEL portion i utbyte. Resultatet blir att nästa person får möjlighet att ta del av tomatfröerna som jag annars skulle ha tagit hela portionen av.
Jag vill bara tillägga att jag inte har gjort så här utan bara tänkt att det är så det har gått till när jag har fått påsar med få fröer i.
Något annat som jag hoppas alla har klart för sig är att man måste lägga tillbaka (minst) lika många _olika_ fröportioner som man plockar åt sig. Jag tycker det är jättebra när andra lämnar flera portioner i bonus (och det gör jag ofta själv). Men det är inte ok att plocka åt sig en portion tomat, en chili och en gurka och lämna tre påsar med samma sorts morot i utbyte.
Ser fram emot nästa omgång!
Lina