CITAT (Motti @ 16-04-2011, 22:06)

Men de kostar ju en hel del när de bor hemma också ! särskillt flickor, sen samtidigt får de ju också lära sig att klara sig själva och lära sig ta annsvar och se vad det kostar att leva .Men som föräldrer så gör man väl vad man kan för dom att ställa upp på sina barn så gott man kan ska ju inte kännas som ett "måste" eller ett tvång.
Som Aq sa så hänger ju en del på hur man sitter till ekonomiskt. Kostnaderna man har när de bor hemma går inte att jämföra med vad det skulle kosta att försörja dom när de flyttar till eget boende. Det är åtminstone min erfarenhet eftersom jag själv varit i den situationen som förälder. Det är inte heller så himla lätt för ungdomar att hitta extrajobb idag. Jag tror inte att man ställer frågan om man har så gott om pengar att man kan stå för alla dotterns kostnader när hon flyttat hemifrån.
Som jag ser det i det här fallet så kan dottern välja att bo kvar hemma och bli försörjd eller flytta till sin pojkvän och bli sambo men då inte räkna med att föräldrarna ska kunna ska försörja henne i samma utsträckning. Det är alltså ett val som dottern gör själv. Det hade varit skillnad om flytten varit nödvändig för skolgången men det är den inte i det här fallet om jag har förstått det rätt. Självklart hjälper man till så mycket man kan.