Jag gillar inte tonen i det där att man måsta "ta hand om sina barn "man har ju skaffat dom vet jag för att man ville ha dom,klart man ska ställa upp på dom om man kan om det så bara är med en kasse mat !om de vill bryta sig ur och flytta så ser jag det som positivt de vill klara sig själva och bryta ut och vara självständiga!fast de kanske inte kan det till 100% men då ska vi som föräldrar finnas där som stöd så gott och efter bästa förmåga vi kan det även om vi har små medel-Skräck senariot är väl att de bor hemma när de är 30 år eller äldre !Vår son bodde hemma tills han var 24 men då hade han gått Gymnasiet och utbildat sig till Verktygsteckniker plus att han gjorde Millitärtjänst med befälsutbildning på Gudhemskompani i 12 månader,Jag sa till han att om du bor hemma när du är 25 skaffar jag flyttbil och lägenhet då ska man inte bo hos mor och far,men vad jag gärna hade velat ha han hemma längre men man måste låta barnen växa upp.Tror många föräldrar här tycker det är tufft den dagen då man sitter i tomt Bo utan barn ,när de flugigt ut och man inser att man inte har någon tvätt längre och att det blir v'äldigt tyst hemma

!
Från Motti som saknar barna hemma med tvätt och ordning och kaos
Redigerat av Motti: 17-04-2011, 00:09