CITAT (Fenja @ 25-09-2004, 17:47)
Jag tycker att det här "syndabockstänkandet" med att Bodström ska avgå är ganska bedrövligt. Han är en kompetent och intelligent människa som säkert har lika mycket att tillföra som någon annan som ska ersätta honom. Inget förändras ju eller blir bättre för att man "hänger" någon, det är lika tillfredsställande som att pinka på sig ungefär: Först är det varmt och skönt en stund, men sedan..................
Mvh
Fenja
Jag vet inte om jag vill kalla det för syndabockstänkande
men han är ju trots allt högste ansvarig och har haft möjlighet under sina år som minister att påverka utformningen av kriminalvården eller?
Har han inte lyckats under de år han har suttit så tycker jag att han gjort sitt. Visserligen tycker jag att det kanske är lite fegt att avgå men han har ju visat att han inte vill något annat än att snacka (som de flesta politiker)
Det vore kul att höra en politiker säga: jag har gjort fel och tänker åtgärda det genom att...Dessutom verkar de ha kommit på att fängelserna är fullproppade nu efter allt som hänt, jag har hört varningar i media om att fängelserna är proppfulla i flera år nu
krister