CITAT (netha @ 22-04-2011, 22:37)

Gita ... har du någon gång nuddat vid tanken att kanske du också kan drabbas av sjukdom?
Även de mest högutbildade (fast du hör ju inte dit) kan drabbas och då är nog alla tacksamma om vi har ett socialt skyddsnät ... inte bara för dem som har råd att betala för extra försäkringar. Sedan har ju inte alls alla högutbildade/högavlönade någon privat sjukförsäkring. Där handlar det om människor med solidaritetskänsla ... som inte bara tänker på sitt eget bästa och flinar åt grannen som råkar halka och bryta benet och sedan blir utförsäkrad efter att ha drabbats av mördarbakterie och delvis amputation ... 500 dagar har gått ... då ska han ut och jobba hur hans hälsa än är.
Du är inte på riktigt om du tycker att alliansens sjukvårdspolitik är OK!
Jill Bolte Taylor's stroke of insightSnälla du, självklart kan jag precis som alla andra bli sjuk, men jag vet också att vi i Sverige har ett sjukförsäkringssystem som fungerar väl för den stora majoriteten. Att några få, förmodligen mindre än en procent, av alla hundrtusentals sjukskrivna hamnar mellan stolarna och råkar illa ut är naturligtvis tragiskt och bör rättas till så långt det är möjligt, och det är ju något som man från regeringens håll också försöker göra. Den reform som ju initierades av socialdemokratrena men genomfördes av alliansen var absolut nödvändig och tyvärr tror jag inte någon hade lyckars skapa det helt perfekta systemet(inte ens du), det viktigaste måste väl ändå vara att man försöker rätta till det som blev fel.
Sen när det gäller det s.k. påskuppropet så har vi ju facit på hur stor uppslutningen blev redan den 26:e.
Gita