CITAT (Gita @ 22-04-2011, 23:14)

Snälla du, självklart kan jag precis som alla andra bli sjuk, men jag vet också att vi i Sverige har ett sjukförsäkringssystem som fungerar väl för den stora majoriteten. Att några få, förmodligen mindre än en procent, av alla hundrtusentals sjukskrivna hamnar mellan stolarna och råkar illa ut är naturligtvis tragiskt och bör rättas till så långt det är möjligt, och det är ju något som man från regeringens håll också försöker göra. Den reform som ju initierades av socialdemokratrena men genomfördes av alliansen var absolut nödvändig och tyvärr tror jag inte någon hade lyckars skapa det helt perfekta systemet(inte ens du), det viktigaste måste väl ändå vara att man försöker rätta till det som blev fel.
Sen när det gäller det s.k. påskuppropet så har vi ju facit på hur stor uppslutningen blev redan den 26:e.
Gita
"Att några få, förmodligen mindre än en procent, av alla hundrtusentals sjukskrivna hamnar mellan stolarna och råkar illa ut är naturligtvis tragiskt och bör rättas till så långt det är möjligt, och det är ju något som man från regeringens håll också försöker göra. "
Räknar du levande människor i procenttal? Har du nån susning om hur många cirkus en procent är? Har du nån susning om hur många tragedier som ryms bakom siffrorna? Har du nån susning om hur många svårt sjuka människor som begått självmord pga situation Alliansen försatt dem i?
Om jag vore du ... då skulle jag inte sova gott om nätterna. Inte med den människosyn du har.
Alliansens jakt på sjuka har också jag fått ta del av ... Fick ett brev där de undrade om jag kanske glömt meddela ev fosterbarn jag tar hand om. Jag som är i behov av dygnetrunthjälp.
Skäms Alliansen!!!